Titre : | Recharge EU : how many charge points will Europe and its Member States need in the 2020s |
Titre original: | [Recharger en l'UE : de combien de points de charge l'Europe et ses États membres auront-ils besoin dans les années 2020] |
Auteurs : | Lucien Mathieu, Auteur ; Julia Poliscanova, Auteur ; Carlos Calvo Ambel, Auteur |
Type de document : | Ressource électronique |
Editeur : | Bruxelles : European Federation for Transport and Environment, 2020 |
Format : | 68 p. |
Note générale : | Webograph. p. 66-68 |
Langues: | Anglais |
Index. décimale : | Transport |
Catégories : |
[Archirès ] 024 Transports > Transport > Infrastructure de transport [Archirès ] 071 Politique et pouvoirs publics > Politique > Politique publique > Politique de l'environnement [Archirès ] 081 Énergie > Énergie > Énergie verte |
Mots-clés: | Véhicule électrique ; Europe |
Résumé : | To keep up with the upcoming electric surge - estimated to be between 33 million electric cars in the current policy scenario and 44 million in the climate neutral one in 2030 - EU's infrastructure framework needs to prioritise electric charging and be in line with the increasing demand for public and private charge points. This report outlines T&E's public charging plan for Europe, including both the numbers of public chargers needed and the funding mechanisms to nudge the market in the right direction. A new EU policy framework for alternative fuels infrastructure (AFID) and the funding mechanisms currently discussed in the European Green Deal are the two cornerstones to deliver an ambitious EU recharging infrastructure masterplan. |
En ligne : | https://www.fntp.fr/sites/default/files/content/draft_te_infrastructure_report_final.pdf |
Exemplaires
Code-barres | Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
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aucun exemplaire |